-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:16275 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

نظر قرآن كريم درباره مصلوب شدن حضرت مسيح « عليه السلام » چيست ؟
براساس قرآن كريم و روايات معصومان « عليهم السلام » حضرت مسيح « عليه السلام » به صليب كشيده شده و به قتل نرسيد . بلكه امر بر يهوديان مشتبه شده بود و آنان كس ديگري را به جاي ايشان كشتند؛ همچنانكه در قرآن آمده است : « وما قتلوه و ماصلبوه و لكن شبّه لهم؛ و نه او را كشتند و نه صليب كشيدند ، بلكه از سوي خداوند امر بر آنان مشتبه شده بود . »
{P - سوره نساء ، آيه 158 . P}
اين واقعه چندان هم بعيد نيست ، بلكه امري عادّي است؛ در جوامع وحشي ، به خصوص در موقعي كه مردم هجوم مي آورند تا شخص مورد نظرشان را به قتل برسانند ، بسيار اتّفاق مي افتد كه در اثر غوغا مجرم حقيقي گم مي شود و غيرمجرم به جاي مجرم كشته مي شود . اتّفاقاً در ماجراي حضرت عيسي « عليه السلام » مباشران قتل ، اطرافيان آن جناب نبودند ، تا او را به خوبي بشناسند؛ بلكه لشكريان روم مباشر اين عمل بوده اند و معلوم است كه روميان معرفتي كامل به حال و وضع آن جناب نداشته اند؛ از اين رو ممكن است شخص ديگري را دستگير كرده ، به قتل رسانده باشند .
در روايات چنين آمده است كه خداوند متعال كس ديگري را به قيافه و شكل مسيح « عليه السلام » قرار داد اين باعث شد كه او را بگيرند و به جاي عيسي « عليه السلام » به قتل برسانند .
برخي از محققان تاريخ گفته اند كه داستانهاي تاريخي كه درباره اين مسأله نقل شده و نيز حوادثي كه با دعوت آن بزرگوار ارتباط داشته و همچنين حكّام و داعيان معاصر حضرت عيسي « عليه السلام » همه بر دو تن انطباق دارند ، كه نام هر دو مسيح و بين آنها بيش از پانصد سال فاصله بوده است . مسيح اول ، مسيح حقيقي و پيامبر خدا بوده ، كه كشته نشده و مسيح دوم ، مردي دروغگو و باطل پرداز بوده ، كه به صليب كشيده شده است . از نظر اين محقق به همين دليل تاريخ ميلادي كه فعلاً در بين مسيحيان معروف است ، مورد ترديد و شك قرار گرفته است » .
{P - تفسير الميزان ، ترجمه موسوي همداني ، ج 5 ، صص 216 - 217 . P}

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.